top of page
  • Writer's pictureמערכת ביזפון

״טיפים למנסים ״בבית״ לעשות טלמיטינג״

Updated: Feb 11


תיאום פגישות לעסקים
טיפים לפעילות טלמרקטינג וטלמיטינג

טלמיטינג ״מהבית״ - ראשית שיהיה לך תוכנית זה אולי לא פופולרי אבל טלמרקטינג או טלמיטינג היא אחת האסטרטגיות היעילות ביותר לגידול העסק.

הכל תלוי בבניית אסטרטגיה יעילה לצמיחה העסקית והדבר העיקרי שיש לשים עליו דגש, הוא הערך שאתה מביא ללקוחות שלך וללקוחות פוטנציאליים.


טלמרקטינג או טלמיטינג משרת מטרה אחת וברורה, ליצור הזדמנויות. טלמרקטינג או טלמיטינג יכול גם להיות דרך מצוינת ללמוד לנהל שיחה קרה מבלי לדאוג לגבי שיעורי הכישלון והשגת הביטחון למכור ישרת אותך ואת העסק שלך טוב מאוד. אז מה צריך לדעת?

לפני שתתחיל בפעילות טלמרקטינג או טלמיטינג מהבית ודא כי אתה יודע מה המטרה שלך. אם זה איסוף כתובות דואר אלקטרוני, אתה יכול בחברות קטנות ובינוניות, לקבל מידע זה בנקודת המגע הראשונה (מי עונה לטלפון). אם זה לדבר עם מקבל החלטות, אתה צריך לשכנע את נקודת הקשר הראשונה (לרוב מדובר במזכירה ועוד נגיע אליה בהמשך!) להעביר אותך לאיש הקשר הרלוונטי.


הכן תסריט שיחה

ברגע שאתה יודע מה המטרה בפניה, אתה יכול ליצור סקריפט קטן או סקריפטים שיסייעו לך להשיג את המטרה שלך. הסקריפט שלך הוא המדריך שלך כיצד תוכל לנהל את החלק הראשון של השיחה שלך. אתה תמצא את עצמך באופן טבעי משנה מעט את הניסוח משיחה לשיחה - אבל תסריט השיחה שם כדי להזכיר לך מה שאתה רוצה לומר, במקרה שאתה נתקע.

חשוב ליצור בתסריט משפך מכירות


דבר לאט וברור

זה נורמלי להיות קצת עצבני כאשר אתה מתחיל לקרוא טקסט קר. למרבה הצער, עצבנות יכולה לעתים קרובות לגרום לך לפלוט את התסריט שלך באופן די רובוטי במקום להעביר אותו באופן שבו האדם בצד השני של הקו יכול להבין. חשוב לשים לב למהירות השיחה והטונציה כי שיחה עם מהירות טבעית יותר, נשמעת יותר כנה וכנות עוברת טוב יותר בין עסקים וגם מרגישה טוב יותר.

אין שום דבר רע בעבודה מתוך תסריט, זה שומר אותך ממוקד על מה שאתה צריך כדי להוציא מהשיחה את מה שאתה באמת רוצה


היה מוכן לשיחה

הלקוח בצד השני של הקו עשוי לשאול שאלות או להעלות התנגדויות ואתה צריך להיות מוכן לזה במהלך השיחה. אם טלמרקטינג או טלמיטינג היו מסתכמים בצלצול>שיחה >ניתוק לא היה צריך לכתוב על זה כאן, לא?


היה מוכן לקבל לא או לא תודה כתשובה

האמת שלפעמים התגובה עשויה להיות בוטה יותר. אבל אל תתן לזה להרגיז אותך ואם אתה מרגיש בטוח בעצמך אתה יכול לנסות באופן דיפלומטי להוכיח את צדקתך. אבל לפעמים לא הוא באמת לא (וגם אתה לא אומר כל הזמן כן, נכון?). אז צריך לדעת מתי לוותר.

טלמרקטינג או טלמיטינג דורשים התמדה כדי להראות את התוצאות הרצויות.


מחסום המזכירה

מזכירות בארגונים וחברות לעיתים מקבלות הוראה לא להעביר שיחות מכירה למנהלים בארגון, ‏ובהרבה מאוד מקרים ניתנת להן הוראה לסרב לתת אינפורמציה בטלפון.

אם אתה מוצא את עצמך מתקשה לעבור את מחסום המזכירה, להלן 2 שיטות שנועדו להתגבר על בעיה זו:

1. נסה לצלצל לפני שעת הפתיחה והסגירה הרשמית, הרבה מזכירות עובדות רק בשעות הפתיחה - סגירה הרשמיות אבל ישנם עובדים ומנהלים הנמצאים מוקדם יותר או מאוחר יותר.

2. בקש מישהו בעל תפקיד נמוך בשרשרת הניהול הארגונית. אחת האסטרטגיות שמצאנו שעובדת טוב מאוד היה להתקשר לחברה ולבקש לדבר עם מישהו מהתמיכה. צוות התמיכה אינו מאומן לשמור על שערים סגורים.

יש עוד שיטות אבל את זה כבר נשאיר לעבודה משותפת (:


תמיד צור קריאה לפעולה בשיחת המכירה

אם סיכמת עם הלקוח שתשלח לו הצעת מחיר או חומר פרסומי על העסק אז תשלח לו כאן ועכשיו. לעולם אל תשאיר זאת ליום למחרת, אם בזבזת למישהו את הזמן והשארת אותו בצפייה שלא מומשה, הסבירות שהלקוח ירכוש את המוצר או השירות שלך בעתיד נמוכה עד אפסית ובנוסף הם יכולים גם לדבר בגנותך.


סיים את השיחה בצורה מנומסת ומכבדת

‏בין אם קיבלת את מה שרצית או שלא, תמיד תודה לאדם מצידו השני של הקו על הזמן ששוחח איתך. ‏אתה עשוי לבצע לא מעט שיחות מכירה עד שתשיג את המטרה והלקוחות יזכרו אותך ולא באופן שבו היית רוצה אם לא תתנהל באופן מנומס ומכבד.

פעמים זה עשוי להיות מפתה להיות בוטה, אבל זו לא הדרך שבה היית רוצה שיזכרו את העסק שלך, נכון?


תרגול מביא לשלמות

זה יכול לקחת קצת זמן כדי להרגיש בנוח עם טלמרקטינג או טלמיטינג. אל תוותר אם השיחה הראשונה היא לא מושלמת. זכור כי הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות הוא שמישהו יגיד "לא", אשר משאיר אותך בדיוק במקום שבו היית לפני שביצעת את השיחה.

זכור תמיד, שכל לא מקרב אל הכן.


ואם זה נשמע מעייף אז תן למקצוענים לעשות את העבודה הזאת עבורך!



93 views
bottom of page